Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2010 18:09 - Пич, скоро ще умреш заради цигарите и това е добрата новина
Автор: univan Категория: Други   
Прочетен: 4863 Коментари: 8 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    С всичко рационално мога да се съглася – че пушенето убива, че влошава качеството на спермата ми, че сам съм си виновен за спаружената антиерекция, че е справедливо да плащам по-високи здравни осигуровки, защото съм по-рисков. Мога още да приема, че цигарата пречи на останалите повече, отколкото предполагам, че въздухът в едно помещение е по-приятен без дим, отколкото в мое присъствие, че ако искам да продължавам така – трябва да бъда поставен на място, и то съвсем буквално. Че общо взето не мога да се надявам на никакви права, ако те нарушават правата на околните.
    Съгласен съм и нямам нищо против в името на логиката и правилата. Понеже в логиката трябва да има рационалност и защото правилата са единственият възможен балкански пънк. Там, където пънкарията е начин на живот, а не бунт срещу начина на живот – протестът и различността са в спазването на законите. Малко е объркано, но на Балканите включително и пънкът е малко объркан.     

По принцип нищо против наредбите, определящи географията на фаса. Нищо против очертаването на граници, след чието преминаване човекът с цигара се третира като агресор – на всички обществени територии, където на някого димът може да му е неприятен, но пушачът не се сеща да го пита.

По дяволите белодробни, мога даже да приема, че модерният свят ще пропадне, ако няма враг. Дори този враг да не върши нищо извън законните, библейските и обикновените морални норми. Но ако го направя, трябва да зарежа логиката и да се сгодя за ирационалността. Трябва да направя самопризнания, да повърна целия си катран, да се овъргалям в него и да се посипя с перушина, а непушачите да се изреждат и да ме замерят с чистите си храчки. Или, ако са малко по-любезни, да ми напомнят всеки ден и всяка кутия – пич, скоро ще умреш и това е добрата новина. Лошата е, че пишката ти ще умре още по-скоротечно.

Пушачът е модерният враг на модерния свят. Който, колкото по-толерантен и либерален става, толкова по-трудно може да се примири с моята цигара. А в нея освен тютюна е натъпкана и съвсем истинската история на женското равноправие. Фитилът на феминистката мода е запален от огънчетата на няколко пакета Lucky Strike. Било е замислено жените да бъдат използвани като статисти в маркетинговия план на марката, но се е получило коренно различно – жените са изпъкнали повече и са получили различна, по-престижна обществена роля от предишната си. Никой не може да отрече цигарата като символ на свободата. Тя дори точно така е била наречена от пресаташето на феминизма Едуард Бърнайс – Вземете вашите факли на свободата и ги запалете в центъра на Ню Йорк, казва той преди почти век на омръзналите да бъдат домакини.

Какво толкова се промени оттогава, че моята цигара вече не може да символизира различността. Не може едновременно да виси от устата ми и да ме себеизразява. Така както, ако си епилирам задника и хвана мъж под ръка, мога да бъда различен, допустим и всички да са внимателни, за да не се засегна. Или ако гледам кон в хола, ако пикая през балкона, а под вашия опъна палатка и паркирам каруцата – това са културни различия между етносите и сте длъжни да ме приемете с тях, без расистки предразсъдъци. Това са правилата на модерния свят, в който е разрешено по задниците да бъдат ритани само пушачите.

Ок, разбирам, че преча и е неприятно. Вие останете на местата си, аз ще се преместя, защото в случая съм натрапник и защото съм балкански пънкар. Но защо трябва да бъда евреин или циганин и да няма къде спокойно да отида, за да бъда себе си. Едно малко непроветрено място, където няма да съм преследван. И защо местата за различните трябва да бъдат еднакви с тези, които не са за тях. Защото заведенията могат да се различават едно от друго по кухня, по алкохол, по музика и по всичко останало, но не и по това, дали в тях може да се пуши абсолютно свободно, или е абсолютно забранено. И всеки да има свободата на избор къде да бъде, и никой да няма правото да се оплаква, че е объркал местата. Нали за това е проклетият избор - за да се преместиш. Толкова е лесно, че нямаше нужда държавата да бъде викана за полицай. Но дали защото сме прекалено модерни, дали защото сме прекалено старомодни и носталгични за нейната роля в частния живот – та не можахме да не й се обадим.



Тагове:   новина,


Гласувай:
12



1. gothic - Браво за постинга! Има още една н...
05.11.2010 18:55
Браво за постинга! Има още една новина, обаче. И тези, които не пушат ще умрат. Пишките им - също. Обаче докато аз и ти знаем защо става това, те ще си задават болния въпрос: "Защо? С какво го заслужих? Нали живях както трябва?" Непушачите - талибани ще умрат ЗДРАВИ. И това е моето отмъщение. Страшно, но заслужено....
цитирай
2. анонимен - Лесно е спирането ма цигарите!
05.11.2010 18:58
Пуших дълги години и чувствах, че това не е най-доброто, което което мога да направя за себе си. При поредния грип 3 дена не запалих цигара и после си казах "До тук беше!" И така вече доста време. Идва ми на ум, често ми се иска да запаля, но общо взето думата си на две не правя и това ме спасява. А и пари се спестяват по този начин, предвид днешните цени.
Опитайте!
цитирай
3. univan - е и
05.11.2010 22:59
gotic - много си прав друже... от ражданео си ние си вървим към смъртта, която не е предизвестена.
анонимен - най-лесно е да ги откажем, всеки ден го правя ;), а съм богат ... е и. Въпроса е за мястото ни, за толерантста на обществото към различните. Нека има място за всички със своите навици, вярвания, и каквото ида е. Защо подяволите трябва да съм обратен за да имам място и защо да съм пънкар за да съм опозиционер въпреки че не го желая.
цитирай
4. bbfn - :)
06.11.2010 08:38
ама да му изпушим по една! и Наздраве!
цитирай
5. gothic - Именно, друже!
06.11.2010 10:55
Имаше един готин виц, за собственика на малка фирма, който трябвало да уволни един от четилимата си служители. Жената му казала че това ще бъде полова дискриминация, възрастният - такава по възраст, а тъмнокожият - дискриминация на расова основа. И погледите на всички се вперили в четиридесетгодишния бял мъж, с висше образование и висока квалификация, семееен, християнин и неосъждан. И той казал: "Ами аз.....аз съм гей....". Смешно и тъжно време, когато да си норммален е порок. А пънкарията....ми нямам нищо против ;) Приятна събота и неделя :))))
цитирай
6. mglishev - Абе не пуша,
06.11.2010 14:10
ама съчувствам на нещастните пушачи, ръчкани в ребрата. Като си направите тутун-парад, ще дойда да издърпам един фас и да покашлям солидарно с вас докато гейовете и екофашагите се силят иззад оградите да ви бият, а полицията едва ги удържа.

Между другото, от скромния си опит смея да кажа, че дъхът на пушачките изобщо не е гаден. Даже напротив, леко опияняващ.

Дъ жувей пънкарията. На тутун-парада требва да се носят екземпляри от "Захвърлен в природата" и да се четат на глас.
цитирай
7. apostapostoloff - Логика ли?
06.11.2010 14:12
Каква логика има в този ТОЛКОВА НЕСЪЩЕСТВЕН спор?! Истината е тази: НИКОЙ НИКОГА И ПО НИКАКЪВ НАЧИН не е ДОКАЗАЛ връзката между тютюна и която и да е болест!

Пушачите в тази страна живеят около 70 години. Непушачите живеят околко... 70 години. Стига вече с тези глупости, с тези празни приказки!
цитирай
8. tili - Ей, чудесен пост!
06.11.2010 14:47
Браво! Снощи бяхме в една кръчма - пълна. Гледаме едно спретнато помещение и питаме дали е за непушачи.- О. ще ви дадем пепелници. Но ако някой въздържател седне пръв - залата е негова.
Веднага се настанихме :)))
Хубав ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: univan
Категория: Други
Прочетен: 238363
Постинги: 33
Коментари: 54
Гласове: 53
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930